Hyppää sisältöön
Niskavuoren Loviisa ja Heta esityskuva. Juhani ja Loviisa naureskelevat ottaessaan vieraita vastaan. Muusikko soittaa sivummalla viola de gambaa
Kuvassa Antti Hovilainen ja Maija Pihlajaoja, taustalla pimennossa Sinikka Isoniemi

Niskavuoren Loviisa ja Heta -näytelmästä lisäesitys 5. helmikuuta

Suosittu Niskavuoren Loviisa ja Heta -näytelmä sai yhden lisäesityksen helmikuun 5. päivälle. Esitys alkaa klo 19 Seminaarin näyttämöllä.

Kajaanin kaupunginteatterin esitystoiminta jatkuu suunnitellusti, mutta viranomaisten suositusten mukaisesti katsomon kokoa on rajoitettu 20 katsojaan 8. helmikuuta saakka.

Teatterikahvila on suljettu toistaiseksi mutta Kajaanin Kaupunginteatterin Tuki ry tarjoaa väliajalla kahvia ja teetä.

Teatteri haluaa tarjota turvallisen teatterielämyksen ja on tehnyt erityisjärjestelyjä koronapandemian vuoksi

Katsojia pyydetään käyttämään teatteriin tullessaan kasvomaskeja.

Liput suositellaan ostamaan ennakkoon Kajaani Infosta tai Lippupisteen verkkokaupasta.

Asiakkailta kerätään yhteystiedot että viranomaiset voivat tarvittaessa jäljittää tartuntaketjut.

Ryhmänvetäjän tulee toimittaa osallistujien yhteystiedot teatterin lipunmyyntiin. Teatteri sitoutuu tartuntaketjujen jäljittämisessä viranomaisohjeisiin ja noudattaa henkilötietolakia.

Yleisötiloissa on tarjolla käsidesiä ja kasvomaskeja saa henkilökunnalta. Siivousta on tehostettu. Aulahenkilökunta käyttää kasvovisiiriä tai kasvomaskia.

Katsojat toivotetaan terveiksi teatteriin vain terveenä, huolehtimaan käsi- ja yskimishygieniasta ja pitämään riittävää etäisyyttä toisiin katsojiin ja henkilökuntaan.

Sairaustapauksessa lipun voi vaihtaa maksutta toiseen esitykseen viimeistään kaksi tuntia ennen esitystä. Lipun voi vaihtaa maksutta toiseen esitykseen Kajaani Infossa ja teatterin lipunmyynnissä. Kajaani Infon ollessa suljettu peruutuksen voi tehdä sähköpostilla lipunmyynti.teatteri@kajaani.fi

Salin ovet aukaistaan 20 minuuttia ennen esityksen alkua. Teatterin henkilökunta ohjaa katsojat katsomopaikoille sopivin välein.

Teatteri seuraa viranomaisohjeita ja päivittää ohjeita tilanteen mukaan.

Uusia esityksiä tulossa

Seuraava ensi-ilta on 13. helmikuuta sadsongskomplex:fi -teatteriryhmän kanssa yhteistyössä toteutettava Melankolia. Lars von Trierin alun perin elokuvaksi kirjoittama Melankolia on lähes käsittämättömän kaunis kuvaus siitä kohtalosta, joka lopulta odottaa meitä kaikkia. Mutta ensin on rakkaus. Näytelmän on suomentanut ja sovittanut Jari Juutinen, joka myös ohjaa näytelmän.

Seminaarin näyttämöllä harjoitellaan parhaillaan Eeva-Liisa Mannerin runoihin perustuvaa sävelin ja sanoin soivaa esitystä Näin sopii unohtaa. Esityksen ohjaa Helka-Maria Kinnunen. Esitys saa ensi-iltansa 26. helmikuuta.

Lipunmyyntipisteiden aukioloajat:
Kajaani Info ma-pe klo 9–15. Teatteritalon ja Seminaarin näyttämön lipunmyynnit ovat avoinna tunti ennen esitystä.

Teatterin turvallisuusohjeet löytyvät teatterin kotisivuilta osoitteesta www.kajaaninteatteri.fi/liput/turvallisesti-teatterissa/

Aihealueet